Home / BTMK / Peranan dan Bahagian
• Mengendalikan dan pelaksanakan tuntutan pembayaran
• Melaksana pengurusan aset PTMK mengikut tatacara pengurusan aset dan inventori universiti
• Mengendalikan perkhidmatan HelpDesk dan memberikan first level support kepada pelanggan Universiti.
Peralatan / Perkakasan Komputer
Khidmat Sokongan Teknikal
Khidmat Pelanggan
• Skop perkhidmatan merangkumi Perancangan, Perlaksanaan, Pengurusan, Penyelarasan, Pemantauan, Penambahbaikan dan Perundingan untuk Perkhidmatan Rangkaian UPNMNet.
• Menyelaras dan mengurus ciri-ciri keselamatan asas.
• Menyediakan Pengurusan Alamat IP (Internet Protocol) untuk keperluan peralatan dan perkakasan di dalam rangkaian.
• Bertanggungjawab dalam merancang, melaksana, memantau dan menyelenggara barkaitan pematuhan dasar-dasar ICT UPNM kepada pelajar, staf dan pihak ketiga disamping meyelaraskan kerja-kerja berkaitan audit Information Security Management System (ISMS). Unit ini juga dipertanggungjawabkan dalam menjalankan Risk Assessment (RA), Risk Treatment Plan (RTP), Insident Respond Handling (IRH) dan Pelan Pemulihan Bencana berdasarkan prosedur-prosedur yamg telah digariskan.
• Menyediakan sistem pengurusan bagi maklumat akademik pelajar
• Menyediakan sistem pengurusan bagi maklumat sumber manusia
• Menyediakan sistem sokongan bagi maklumat kewangan universiti.
• Menyediakan tapak bagi pembangunan Portal dan Laman Web.
• Menyokong proses pembangunan laman web/sistem aplikasi universiti dan memastikan ianya beroperasi dengan baik dan lancar.
• Merancang, mengkaji dan mengurus perkhidmatan emel kepada staf dan pelajar di UPNM.
• Penyediaan Produk Multimedia.
• Perkhidmatan rakaman video sesi Pengajaran & Pembelajaran.
Bahagian Teknologi Maklumat dan Komunikasi, UPNM
Bahagian Teknologi Maklumat dan Komunikasi, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia Kem Sungai Besi,57000 Sungai Besi, Kuala Lumpur
+603 9051 3400
© 2022 Powered by Bahagian Teknologi Maklumat dan Komunikasi, UPNM. Hakcipta terpelihara.